OVErHOOP Logo

Het logo van OVErHOOP koffiebranderij is ontworpen door Rick Angenent, een kritische denker en internationaal gewaardeerd grafisch ontwerper. 

 OVErHOOP Logo

Het branden van koffie in de branderij en alles daaraan verbonden zijn niet het doel maar slechts de middel(en), om de doelstelling – perspectief bieden aan mensen waarvan hun bestaan overhoop ligt – waar te maken.

Het logo van OVErHOOP vormt een cirkel en daarmee tevens de initiaal van de naam van de branderij met een afgeleide van onze doelstelling, namelijk iets wat overhoop ligt (zo kun je de letters ook (mis)interpreteren) trachten te herstellen.

Met de cirkel vanbinnen verwijzen we naar de diepere Christelijk symboliek van volmaaktheid en eeuwigheid, zonder begin of einde en vervolgens valt er aan de buitenkant van de letters (het logo) een achthoek (octogoon) te trekken, waarin het getal acht dan weer verwijst naar de opstanding en herschepping in Christus. Hoe mooi kun je een verhaal vertellen over je uiteindelijke doelstelling en wat je wilt bereiken op basis van je logo?

Een goed woord/beeldmerk die naast de diepere betekenis, met de industriële stencil letters, uiting geeft aan het ambachtelijke binnen de branderij. Deze letters kunnen op allerlei manieren worden verbonden en ingezet ten behoeve van marketingcommunicatie-uitingen. En last but not least zijn de letters ‘O’ net koffieboontjes, hoe subtiel wil je het hebben?

Dat is toch (h)eerlijke koffie die je hoop en warmte biedt als mens maar ook als medewerker van de koffiebranderij.